вівторок, 15 січня 2019 р.


Інтерактивний урок  з фізики “Реактивний рух”
(учнівський хакатон)
     Мета уроку: Дати поняття реактивного руху; з’ясувати умови його виникнення,      ознайомитись з основними частинами ракети, їх призначенням, поглибити знання учнів про закон збереження імпульсу; розкрити ідею українських учених  про використання ракет для космічних польотів; познайомити дітей із прикладами реактивного руху в природі і техніці, роботою жінок в галузі космонавтики.
   Формувати вміння та  навички командної роботи учнів. Розвивати креативність, логічність і політехнічне мислення.

   Обладнання: 
   Комп’ютери, мультимедійний проектор, програмне забезпечення: віртуальний конструктор для моделювання Lego Digital Designer, MS PowerPoint, редактор карт знань FreeMind, конструктор інтерактивних вправ LearningApps, сервіс для створення хмари слів Tagul, Google – Диск для конструювання інтерактивної книги.
   Урок інтегрований (фізика, історія, біологія, інформатика), спарений, обсяг часу – 90 хвилин.  

  Очікувані результати
    Учні знають, що таке реактивний рух, його прояви в природі і техніці.
Вміють застосовувати закони збереження для пояснення фізичних явищ; обчислювати швидкість руху ракет; обґрунтовують органічну єдність людини і природи; вміють знаходити оптимальні шляхи вирішення проблеми, планувати діяльність, генерувати пропозиції та робити висновки, працювати в команді. На прикладах ознайомлюються із проявами гендерної рівності.
Хід уроку:
І. Оголошення теми, мотивація навчальної діяльності (5 хвилин).
ІІ. Об’єднання в групи, виконання обраних учнями завдань (25 хвилин).
ІІІ. Презентація і захист виконаних робіт, обговорення результатів (30хвилин).
ІV. Підсумок: створення спільної інтерактивної книги (25 хвилин).
V.  Оголошення результатів, домашнє завдання.

І.   Учитель: Епіграфом нашого уроку стане вислів давньоримський філософа, поета і державного діяча Луція Аннея Сенеки “Через труднощі до зірок”. Ми сьогодні об'єднаємось в групи для виконання своєї частини задачі, а потім просумуємо свої здобутки для створення інтерактивної книги, назва якої “Реактивний рух”. Це і буде наша зірка, до якої ми долетимо.
  Теоретики опрацюють теоретичний матеріал, який представлять у вигляді хмари слів, інженери -конструктори сконструюють ракету, яка використовує принцип реактивного руху, вчені - біологи розглянуть реактивний рух в природі,  а історики розкажуть нам про історію освоєння космосу і внесок вітчизняних вчених в розвиток космонавтики. Соціологи виконають моніторинг участі жінок в освоєнні космосу. Зібравши здобутки кожної групи, ми створимо інтерактивну книгу, це і буда зоря, до якої ми прагнемо сьогодні долетіти.

ІІ.  Учні обирають завдання і для його виконання об’єднуються  в групи.
1 група — теоретики. Опрацьовують теоретичний матеріал.
2 група — інженери -конструктори. Будують ракету за допомогою  віртуального конструктора для моделювання Lego Digital Designer.
3 група — вчені - біологи. Вивчають реактивний рух в природі.
4 група — історики. Розглядають розвиток космонавтики в Україні.
5 група  -   соціологи. Роблять моніторинг космічних професій і їх опанування жінками.
6 група  -  веб-дизайнери. Розробляють макет майбутньої інтерактивної книги.
 Для того, щоб робота була плідною, діти отримують інструкції (у вигляді посилань) для роботи з відповідними сервісами веб.2.0.

ІІІ. 1 група представляє теоретичний матеріал і знаходить зв’язки між поняттями за допомогою редактора карт знань FreeMind і хмари слів Tagul.
Tagul http://tagul.com - створює хмару слів з тексту, взятого з зазначеного URL(адресу веб-сторінки) або введеного (скопійованого) користувачем. Хмара може бути представлено в різних формах і колірних гамах. Кожне слово в хмарі при наведенні на нього курсора виділяється і представляється як гіперпосилання.









Інженери — конструктори будують модель  ракети. Біологи готують презентацію “Реактивний рух у природі”,  історики вивчають внесок українських вчених в розвиток космонавтики, соціологи досліджують роль жінок в освоєнні космосу.
   Кожна група створює інтерактивну вправу за допомогою інтернет-сервісу мультимедійних дидактичних вправ LearningApps. Сервіс LearningApps.org є додатком Web 2.0 . Учні надають доступ до своїх робіт дизайнерам, презентують матеріал за допомогою мультимедійного проектора.
  ІV. Дизайнери створили макет інтерактивної книги за допомогою Google презентацій і тепер вона наповнюється вмістом загальних робіт учнів
віртуального конструктора 3D об’єктів

    V. Підсумки уроку. Учні обмінюються інтерактивними вправами (через відкритий доступ за посиланнями) і виконують завдання із цих вправ. Потім проводять вправу – гру «Похвали себе сам за те, що … » ( за бажанням хвалять себе за те, як вони працювали, чого вони навчилися на уроці).
Враховуючи внесок кожного учня в загальну справу виставляються оцінки в балах.
Завдання додому: опрацювати відповідні параграфи підручника, додати сторінку до інтерактивної книги.


 Додаток 1
Посилання на інтерактивні вправи, створені учнями під час уроку:

    інтерактивна вправа для початкової перевірки знань https://learningapps.org/watch?v=phjtfec2j18;
    теоретичний матеріал “Реактивний рух” https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D0%B5%D0%B0%D0%BA%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%BD%D0%B8%D0%B9_%D1%80%D1%83%D1%85;
    запуск «Шатла» https://www.youtube.com/watch?v=_nXM3IzxVms;
    розвиток космонавтики в Україні https://www.youtube.com/watch?v=mTtE1f6naQA;
    «жіночі стежки у космосі» https://sites.google.com/site/zinocistezkiukosmosi/;
    книга «Жінки у космосі Людмили Щербанюк http://photohistory.kiev.ua/catalog.php?a=27;
    реактивний рух у природі – «скажений огірок» https://www.youtube.com/watch?time_continue=4&v=2yLHhtlwt-s
    восьминіг https://www.youtube.com/watch?v=DdzDaahlk1U
    фантастика і наукова фантастика про космос https://vsiknygy.net.ua/neformat/45195/;
    інтерактивні вправи https://learningapps.org/watch?v=p0fmeqvb5184
відеозапис конструювання  ракети конструктор для моделювання Lego Digital Designer ;;;;;;,
Інтерактивна книга розміщена за посиланням https://docs.google.com/presentation/d/1nFa5UFmGd63LM5VXbWL0Oac8-CfVz1tKtFvUZe1ZXuU/edit?usp=sharing –З
 Інструкція по створенню електронної книги
ВіВідеофрагмент нашого учнівського хакатону можна знайти за посиланням https://youtu.be/U_rTsqOmprk





Немає коментарів: