Інтерактивний
урок з фізики “Реактивний рух”
(учнівський
хакатон)
Мета уроку: Дати поняття реактивного руху; з’ясувати умови його
виникнення, ознайомитись з основними
частинами ракети, їх призначенням, поглибити знання учнів про закон збереження
імпульсу; розкрити ідею українських учених
про використання ракет для космічних польотів; познайомити дітей із
прикладами реактивного руху в природі і техніці, роботою жінок в галузі
космонавтики.
Формувати вміння та навички командної роботи учнів. Розвивати
креативність, логічність і політехнічне мислення.
Обладнання:
Комп’ютери, мультимедійний проектор,
програмне забезпечення: віртуальний конструктор для моделювання Lego Digital
Designer, MS PowerPoint, редактор карт знань FreeMind, конструктор
інтерактивних вправ LearningApps, сервіс для створення хмари слів Tagul, Google – Диск для конструювання інтерактивної
книги.
Урок інтегрований (фізика, історія, біологія,
інформатика), спарений, обсяг часу – 90 хвилин.
Очікувані
результати
Учні знають, що таке реактивний рух, його
прояви в природі і техніці.
Вміють застосовувати закони збереження
для пояснення фізичних явищ; обчислювати швидкість руху ракет; обґрунтовують
органічну єдність людини і природи; вміють знаходити оптимальні шляхи вирішення
проблеми, планувати діяльність, генерувати пропозиції та робити висновки,
працювати в команді. На прикладах ознайомлюються із проявами гендерної
рівності.
Хід уроку:
І.
Оголошення теми, мотивація навчальної діяльності (5 хвилин).
ІІ.
Об’єднання в групи, виконання обраних учнями завдань (25 хвилин).
ІІІ.
Презентація і захист виконаних робіт, обговорення результатів (30хвилин).
ІV. Підсумок: створення спільної інтерактивної книги (25 хвилин).
V. Оголошення результатів, домашнє завдання.
І.
Учитель: Епіграфом нашого уроку стане вислів
давньоримський філософа, поета і державного діяча Луція Аннея Сенеки “Через
труднощі до зірок”. Ми сьогодні об'єднаємось в групи для виконання своєї
частини задачі, а потім просумуємо свої здобутки для створення інтерактивної
книги, назва якої “Реактивний рух”. Це і буде наша зірка, до якої ми долетимо.
Теоретики опрацюють теоретичний матеріал,
який представлять у вигляді хмари слів, інженери -конструктори сконструюють
ракету, яка використовує принцип реактивного руху, вчені - біологи розглянуть
реактивний рух в природі, а історики
розкажуть нам про історію освоєння космосу і внесок вітчизняних вчених в
розвиток космонавтики. Соціологи виконають моніторинг участі жінок в освоєнні
космосу. Зібравши здобутки кожної групи, ми створимо інтерактивну книгу, це і
буда зоря, до якої ми прагнемо сьогодні долетіти.
ІІ. Учні обирають
завдання і для його виконання об’єднуються
в групи.
1
група — теоретики. Опрацьовують теоретичний матеріал.
2
група — інженери -конструктори. Будують ракету за допомогою віртуального конструктора для моделювання
Lego Digital Designer.
3
група — вчені - біологи. Вивчають реактивний рух в природі.
4
група — історики. Розглядають розвиток космонавтики в Україні.
5
група -
соціологи. Роблять моніторинг космічних професій і їх опанування
жінками.
6
група -
веб-дизайнери. Розробляють макет майбутньої інтерактивної книги.
Для того, щоб робота була плідною, діти
отримують інструкції (у вигляді посилань) для роботи з відповідними сервісами
веб.2.0.
ІІІ. 1 група представляє теоретичний матеріал і знаходить зв’язки між поняттями за
допомогою редактора карт знань
FreeMind і хмари слів
Tagul.
Tagul http://tagul.com - створює хмару слів
з тексту, взятого з зазначеного URL(адресу веб-сторінки) або введеного
(скопійованого) користувачем. Хмара може бути представлено в різних формах і
колірних гамах. Кожне слово в хмарі при наведенні на нього курсора виділяється
і представляється як гіперпосилання.
Інженери
— конструктори будують модель ракети.
Біологи готують презентацію “Реактивний рух у природі”, історики вивчають внесок українських вчених в
розвиток космонавтики, соціологи досліджують роль жінок в освоєнні космосу.
Кожна група створює інтерактивну вправу за
допомогою інтернет-сервісу мультимедійних дидактичних вправ LearningApps. Сервіс LearningApps.org є
додатком Web 2.0 . Учні надають доступ до своїх робіт дизайнерам, презентують
матеріал за допомогою мультимедійного проектора.
ІV. Дизайнери створили макет інтерактивної книги за
допомогою Google презентацій і тепер вона наповнюється вмістом загальних робіт учнів
віртуального конструктора 3D об’єктів
V.
Підсумки уроку. Учні
обмінюються інтерактивними вправами (через відкритий доступ за посиланнями) і
виконують завдання із цих вправ. Потім проводять вправу – гру «Похвали себе сам за те, що … » ( за бажанням хвалять себе за те, як
вони працювали, чого вони навчилися на уроці).
Враховуючи
внесок кожного учня в загальну справу виставляються оцінки в балах.
Завдання додому:
опрацювати відповідні параграфи підручника, додати сторінку до інтерактивної
книги.
Додаток 1
Посилання на інтерактивні вправи,
створені учнями під час уроку:
•
теоретичний
матеріал “Реактивний рух” https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D0%B5%D0%B0%D0%BA%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%BD%D0%B8%D0%B9_%D1%80%D1%83%D1%85;
•
реактивний рух у природі – «скажений
огірок» https://www.youtube.com/watch?time_continue=4&v=2yLHhtlwt-s
•
хмара слів https://wordart.com/q3e71uzgooy8/%D1%80%D0%B5%D0%B0%D0%BA%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%BD%D0%B8%D0%B9-%D1%80%D1%83%D1%8
відеозапис
конструювання ракети конструктор для моделювання Lego Digital Designer ;;;;;;,
Інтерактивна
книга розміщена за посиланням https://docs.google.com/presentation/d/1nFa5UFmGd63LM5VXbWL0Oac8-CfVz1tKtFvUZe1ZXuU/edit?usp=sharing –З
Інструкція по
створенню електронної книги
file:///C:/Users/учень/Desktop/робота%20на%20урок/Як%20створити%20евук%20Інформатика%202017-7.pdf – і
Немає коментарів:
Дописати коментар